سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

علت تعطیلی سه‌شنبه (۱۱ مهرماه ۱۴۰۲) چیست؟

  • کد خبر: ۱۸۵۹۲۶
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
علت تعطیلی سه‌شنبه (۱۱ مهرماه ۱۴۰۲) چیست؟
چرا سه‌شنبه (۱۱ مهرماه) در تقویم تعطیل رسمی است؟

به گزارش شهرآرانیوز - سه شنبه (۱۱ مهرماه) یکی از روز‌های تقویم اسلامی است و به مناسبت میلاد پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل رسمی است و جشن گرفته می‌شود.

مسلمانان معمولا با مراسم و جشن‌های مذهبی و فرهنگی در سراسر کشور این روز را جشن می‌گیردند. همچنین روز ۱۷ ربیع‌الاول با عنوان «روز اخلاق و مهرورزی» هم نامگذاری شده است. 

علت تعطیلی سه‌شنبه (۱۱ مهرماه ۱۴۰۲) چیست؟

دلیل نامگذاری روز اخلاق و مهرورزی

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۶۰۱ مورخ ۱۳۸۵/۱۲/۱۵ روز ۱۷ ربیع الاول، سالروز تولد پیامبر اعظم (ص)، را روز اخلاق و مهرورزی نامگذاری کرده است. 

یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت محمد (ص) خلق عظیم و اخلاق نیکوی ایشان است و پیامبر (ص) در این مورد نمونه‌ای بی‌بدیل است، همین امر سبب می‌شود تا روز میلاد آن بزرگوار در نظام جمهوری اسلامی به نام روز اخلاق و مهرورزی نامگذاری شود.

یکی از رفتارهای پیامبر (ص) رعایت حقوق افراد جامعه بود که اجازه می فرمودند افراد نظراتشان را عنوان نمایند. ایشان آن‌قدر بردبار بودند که وقتی مردی جاهل، تسلیم منطق نبوی نمی‌شد و در کوچه خاکستر بر سر الگوی هستی می‌ریخت ایشان با بردباری تحمل می‌کردند. رعایت همین جنبه‌های اخلاقی و رفتاری بود که اسلام را به راحتی در سراسر حجاز گسترش داد و امپراتوری‌های ایران، مصر و یونان را مقهور خود ساخت. بسیاری از دولتمردان در طول تاریخ بیشتر در فکر آسایش جسمی مردمان خود بودند یا تظاهر به خدمت به مردمان می‌کردند.

آن حضرت غذا، پوشاک و امنیت را رمز پایداری خود می‌دانستند اما روشی که انبیای الهی بیشتر به آن توجه می‌کردند ارتقای اخلاق و مکارم انسانی و روحی برای جامعه بود سپس راحتی جسم را سفارشی می‌نمودند.

علت ماندگاری افکار پیامبران الهی را باید در این نوع تفکر دید و هنر اندیشیدن و آزاد اندیشیدن و حتی بیان آنرا محصول زحمات انبیای الهی باید دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->